O produkcie

Drukuj

 

Szanowni Państwo.

W ramach licznych realizowanych zadań inwestycyjnych i modernizacji kolei, wykonujemy wiele nowoczesnych peronów kolejowych „typu warszawskiego" z płytą peronową nawisową. Płyty wykonywane są w kolorze wiśniowym lub szarym, w zależności od regionu kraju. Te piękne perony przyczyniły się do zmiany obrazu polskiej kolei z przaśnej, zacofanej, w kolej nowoczesną. Perony kolejowe usytuowane są najczęściej w dużych miastach, małych miasteczkach i wioskach, które posiadają stacje kolejowe, usytuowane często w polach i lasach. Perony te zawsze pracują w ekstremalnie niekorzystnych warunkach zewnętrznych naszego klimatu. Wysokie temperatury, mrozy, deszcz, oblodzenia, śnieg i wiatr powodują wietrzenie powierzchni betonowych płyt peronowych i inne drobne uszkodzenia. Często, niezgodna z instrukcjami obsługa peronów, jak np. posypywanie ich w okresie zimowym niedopuszczalnymi preparatami odladzającymi, czy odladzanie i odśnieżanie sprzętem mechanicznym lub ostrymi narzędziami, powoduje poważniejsze uszkodzenia powierzchni płyt. Sporo uszkodzeń płyt powstaje również w wyniku niewłaściwego, niefrasobliwego zachowania się użytkowników peronów, jak również zawstydzające akty wandalizmu. Wszystko to nie sprzyja przedłużeniu trwałości naszych peronów, które powinny być użytkowane przez dziesięciolecia.

Wskutek normalnej eksploatacji peronów, w warunkach występowania wszystkich wymienionych niekorzystnych czynników, niszczących betonowe powierzchnie płyt peronowych, na ich zwietrzałej powierzchni pojawiają się również odpryski, zarysowania czy przetarcia, powodujące odkrycie wewnętrznych struktur betonu. Powstałe uszkodzenia, mogą być przyczyną przyspieszonej erozji, a w konsekwencji przyspieszonej degradacji płyt peronowych i skrócenia ich okresu użytkowania. W takich sytuacjach niezbędne jest przeprowadzenie prac konserwacyjnych, odtwarzających kolor i impregnujących powierzchnię płyt peronowych, preparatem „PERONEX". Regeneracji powierzchni wymagają szczególnie płyty peronowe wykonywane z ryflami wypukłymi na całej ich powierzchni. Takie płyty winno się regenerować pierwszy raz, po dwóch latach eksploatacji, by przedłużyć istnienie ryfli wypukłych, które w naturalny sposób znikają z powierzchni płyt. Płyta użytkowana dłużej, z wytartymi już ryflami wypukłymi, musi być powierzchniowo zaimpregnowana, by uchronić ją przed intensywną erozją i przedłużyć trwałość. Pragnę przypomnieć, że płyty gładkie oraz te z wytartymi już ryflami, nie posiadające właściwej, normowej chropowatości, podlegają innemu prawu eksploatacyjnemu i stanowią poważny problem dla użytkowników peronów, bo są niebezpieczne dla pasażerów korzystających z peronu.

Preparat „PERONEX", koloryzujący płyty peronowe oraz impregnujący ich powierzchnię, nie jest preparatem wodnym, jest środkiem silnie hydrofobizującym beton, o zmniejszonym napięciu powierzchniowym, głęboko penetrującym struktury zewnętrzne betonowych powierzchni płyt. Preparat impregnująco-koloryzujący „PERONEX", został opracowany specjalnie do impregnacji peronów kolejowych, przez doświadczonych technologów firmy „FERROKOLOR" Częstochowa, we współpracy z PPH „EKOBUD" Kłobuck, jako środek impregnujący i koloryzujący perony kolejowe.

 

W związku z wprowadzeniem przez Biuro Dróg Kolejowych PKP PLK, do stosowania na polskich peronach kolejowych, płyt peronowych płukanych z odkrytym kruszywem informuję, że do impregnacji nowych płyt wykonanych w tej technologii, opracowaliśmy specjalny rodzaj bezbarwnego preparatu impregnującego "PERONEX".
Nasze badania w sposób niezbity wykazały, że w wyniku wypłukiwania wodą, warstwy nie związanego betonu, z przestrzeni pomiędzy ziarnami odkrywanego kruszywa, pozostały beton wykazuje się niską wodoszczelnością i dużą nasiąkliwością wagową (pije wodę), co może spowodować przy wielokrotnym przechodzeniu mokrej płyty przez punkt zamarzania wody znajdującej się w betonie, do kruszenia się betonu, a w konsekwencji do wyłuskiwania się ziaren kruszywa z betonu.

Zjawisko to, początkowo jako zmniejszające walory estetyczne płyt, później jako powodujące złuszczenia połaciowe powierzchni, doprowadzić może po kilku okresach zimowych do całkowitej degradacji technicznej powierzchni takich płyt, a w konsekwencji do konieczności ich wymiany, jako zagrażających bezpieczeństwu pasażerów i ruchu kolejowego.

W wyniku prowadzonych przez nas od dwóch lat prób i badań, stwierdzamy jednoznacznie, że:

Jedynym skutecznym zabezpieczeniem płyt peronowych płukanych z odkrytym kruszywem, przed zniszczeniem w wyniku działania mrozu, jest głęboka impregnacja nowych płyt betonowych bezbarwnym preparatem impregnującym "PERONEX",

ponieważ preparat ten posiada znikome napięcie powierzchniowe, dzięki czemu jego cząsteczki mają możliwość głębokiej, bardzo skutecznej penetracji struktur betonu, nawet w jego przestrzeniach międzykomórkowych. Inne impregnaty wykonywane na bazie wody, jako posiadające o wiele większe napięcie powierzchniowe, nie nadają sie do tego celu, ponieważ zbyt płytko impregnują beton, co nieskutecznie zabezpieczy ziarna kruszywa przed wyłuskiwaniem się z betonu.

Podkreślam, że preparat "PERONEX", należy stosować następująco:

1) Bezbarwny: do impregnacji nowych płyt płukanych, z odkrytym kruszywem. Impregnację tych płyt
należy wykonać co najmniej trzykrotnie, co dwa lata.
2) Czerwony i szary: do impregnacji używanych przez 1-2 sezony płyt betonowych wylewanych.
Impregnację takich płyt należy wykonać co najmniej trzykrotnie, w odstępie co dwa lata.

 

Dystrybutor, na podstawie zawartych umów:

PPH „EKOBUD" Bogdan Syguda, ul. Przechodnia 10/6, 42-100 Kłobuck.
Kontakt: mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., kom; 661915474.

STATYSTYKA


Odwiedzin łącznie: 78694
Twoje IP3.236.237.61
Data:04-10-2023

DOSTĘPNE KOLORY

ETYKIETY

Joomla Templates Free. Wdrożenie i grafika: Marcin Kaczmar