O firmie

Drukuj

 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe  "EKOBUD" Kłobuck zostało założone dnia 28.10.1991r. w Kłobucku, w woj. śląskim, jako podmiot prywatny osoby fizycznej. Założycielem i jedynym właścicielem do chwili obecnej jest Bogdan Syguda.

W pierwszych latach działalności firma wykonywała roboty budowlano-montażowe w zakresie budownictwa mieszkaniowego i przemysłowego na terenie kraju, jak również w Niemczech i we Francji. W latach późniejszych firma rozpoczęła działalność produkcyjną w zakresie produkcji wyrobów betonowych i żelbetowych oraz rozpoczęła działalność handlową w tej branży, co pozwoliło na znaczne rozszerzenie sprzedawanych asortymentów. 

W końcu lat dziewięćdziesiątych, zaczęliśmy produkować, jako jedni z pierwszych w Polsce, żelbetowe perony kolejowe, nawisowe typu warszawskiego. Perony kolejowe składają się z następujących elementów, stosowanych w różnych kombinacjach, stosownie do projektu technicznego:

1) Płyta peronowa typu "P", o wymiarach: 200 x 99,5 x 10 cm w kolorze wiśniowym lub szarym. Na powierzchni płyty znajduje sie pas bezpieczeństwa ze znakami dotykowymi w kształcie stożków ściętych, malowana linia ostrzegawcza, najczęściej w kolorze żółtym oraz faktura antypoślizgowa z ryfli wklęsłych.

2) Płyta peronowa typu „Ekobud-Fabet”, o wymiarach: 99,5 x 99,5 x 10 cm, w kolorze wiśniowym lub szarym. Na powierzchni tych płyt znajduje się malowana linia ostrzegawcza oraz faktura antypoślizgowa z ryfli wklęsłych. Pas bezpieczeństwa dla tych płyt wykonywany jest poza płytą ze specjalnie zaprojektowanych płytek typu "EF", o wymiarach 20x20x8 cm, w kolorze żółtym lub białym. 

3) Ścianka peronowa typu "L1", o wymiarach: 160 x 105 x 99,5 x 10 cm, w kolorze szarym, w wykonaniu monolitycznym ze śrubami regulacyjnymi stalowymi ocynkowanymi lub epoksydowanymi, lub bez nich. Powierzchnia czołowa malowana.

4) Ścianka peronowa typu "L2", o wymiarach: 139 x 90 x 99,5 x 10 cm, w kolorze szarym, w wykonaniu monolitycznym ze śrubami regulacyjnymi stalowymi ocynkowanymi lub epoksydowanymi, lub bez nich. Powierzchnia czołowa malowana.

5) Ścianka peronowa typu "L3", o wymiarach: 100 x 65 x 99,5 x 10 cm, w kolorze szarym, w wykonaniu monolitycznym ze śrubami regulacyjnymi stalowymi ocynkowanymi lub epoksydowanymi, lub bez nich. Powierzchnia czołowa malowana.

6) Ścianka peronowa typu "L4", o wymiarach: 70 x 50 x 99,5 x 10 cm, w kolorze szarym, w wykonaniu  monolitycznym ze śrubami regulacyjnymi stalowymi ocynkowanymi lub epoksydowanymi, lub bez nich. Powierzchnia czołowa malowana

Po kilkunastu latach produkcji ścianek i płyt peronów kolejowych, nasze perony zabudowane są w całym kraju służąc dobrze pasażerom. Rocznie produkujemy do 10.000 kompletów płyt i ścianek peronowych różnego typu.

Obok wielu produkowanych elementów betonowych i żelbetowych z zakresu budownictwa ogólnego, produkcję elementów peronów kolejowych wykonujemy wspólnie w zakładzie w Siewierzu nadal, jako jeden z większych producentów peronów kolejowych w kraju.

Perony kolejowe produkujemy w oparciu o pierwotny projekt Biura Projektów "Kolprojekt" Warszawa, przez nas zmodyfikowany. Modyfikację tego projektu wprowadził własnym projektem autorskim właściciel firmy PPH "Ekobud" Kłobuck, Bogdan Syguda. Modernizacja polega na wprowadzeniu płynnej regulacji śrubowej do rektyfikacji położenia płyt peronowych na ściankach peronowych, dzięki czemu po montażu, można uzyskiwać bardzo równą powierzchnię peronów kolejowych. Dzisiaj to nasze rozwiązanie autorskie stosują wszyscy producenci peronów kolejowych.

Pracownicy i współpracownicy firmy, tworzą dzisiaj grupę pasjonatów peronów kolejowych. Mając od lat tworzoną bogatą dokumentację fotograficzną i badawczą ludzie ci poszerzają swoja wiedzę w tym zakresie, dzięki czemu systematycznie modernizujemy stosowane rozwiązania techniczne i technologię produkcji, by uzyskać perony o jak najlepszej jakości trwałości i wyglądzie. Dzięki nowatorskim pomysłom wprowadziliśmy również do produkcji połowy płyt peronowych stosowanych do peronów o wysokości h-38 cm oraz płytki typu EF, ze znakami dotykowymi stosowane na pasy ostrzegawcze.

Obserwując dziesiątki peronów kolejowych w Polsce stwierdziliśmy, że w bardzo wielu przypadkach powierzchnia peronów, w wyniku działania na płyty niekorzystnych warunków środowiska, jak również często w wyniku  niewłaściwie dobranej technologii betonu, niezgodnej z instrukcją ich eksploatacji, jak również wandalizmu, znajduje się w złym stanie i wymaga regeneracji. W tym celu wymyśliliśmy i wspólnie z firmą "Ferrokolor" Częstochowa, opracowaliśmy technologię produkcji impregnatu koloryzującego płyt peronowych, o nazwie kierunkowej "PERONEX". Po kilkuletnich badaniach przydatności preparatu do impregnacji i koloryzacji betonowych płyt peronowych, uzyskaliśmy bardzo przychylne opinie od PKP PLK, firm budujących i użytkujących perony kolejowe oraz od osób stosujących "Peronex" do impregnacji i koloryzacji kostki brukowej oraz innych powierzchni betonowych. 

 

Odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej:

STATYSTYKA


Odwiedzin łącznie: 51018
Twoje IP3.230.119.106
Data:25-09-2020

DOSTĘPNE KOLORY

ETYKIETY

Joomla Templates Free. Wdrożenie i grafika: Marcin Kaczmar